امروزه دنیای زیبایی به قدری وسیع است که نمی توان مانند گذشته چارچوب خاصی برای آن تعریف کرد، زیرا سلیقه ها و تعریف زیبایی کاملاً متفاوت است، اما همچنان یک نکته برجسته دارد و آن آراستگی است. پاکیزگی یک صورت زیبا برای تثبیت نیاز به لبخندی زیبا دارد. گاهی انسان چهره ای زیبا با اندام های خوش فرم دارد اما به دنبال پنهان کردن لبخند خود است. عوامل مختلفی مانند: سیگار کشیدن، ژنتیک، آب ناسالم، تصادفات و غیره باعث آسیب دندان می شود همین دلایل می تواند منجر به لبخند زشت و در نتیجه کاهش اعتماد به نفس شود! مطمئنا همه به دنبال دندان هایی سفید، خط دار و متناسب هستیم. روش های مختلفی برای داشتن چنین لبخندی وجود دارد که یکی از بهترین و برجسته ترین تکنیک ها کامپوزیت دندان در اصفهان است.  به دلیل پایداری و ایمنی آن در روش های دندانپزشکی،از جمله پر کردن حفره، ترمیم و تغییر شکل زیبایی بسیار محبوب است. برخلاف پرکننده‌های فلزی که در گذته بوده است، کامپوزیت مزیت زیبایی زیادی نیز دارد. همچنین می‌توان آن را تقریباً یکسان با سایه دندان خود تطبیق داد، به طوری که پس از قرار دادن، تقریباً غیرقابل تشخیص است.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان در اصفهان به طیف وسیعی از درمان های زیبایی و ترمیمی دندان اشاره دارد. چیزی که ما به عنوان کامپوزیت دندان می شناسیم، در واقع رزین کامپوزیت نامیده می شود که به روش های مختلفی در دندانپزشکی استفاده می شود. می توان گفت کامپوزیت روشی است که در آن از مواد همرنگ دندان استفاده می شود، که از پلیمر ساخته شده اند. با استفاده از تکنیک کامپوزیت دندان می توان یک سری مشکلات دندانی را حل کرد که عبارتند از:
  • برخی بدشکلی ها
  • بلند کردن و بزرگ کردن دندان های کوچک
  • اصلاح جزئی دندان ها
  • اصلاح سطح و لبه های دندان ها
  • جایگزینی پرکردگی های قدیمی دندان یا پر کردن دندان های تازه پوسیده.
  • فضاهای بین دندان: گاهی اوقات بین دندان ها فاصله هایی وجود دارد که ظاهر نا مناسبی دارند.با کامپوزیت دندان در اصفهان می توان فاصله بین دندان ها را بسته کرد.
  • شکستگی دندان: ترمیم پرکردنی ها و ترک های جزئی در دندان ها. در بعضی مواقع دندان در اثر تصادف شکسته و نظم دندان ها را مختل کند.
  • یک سری از انواع دررفتگی دندان: تغییر شکل و نامنظمی دندان ها در برخی موارد با کامپوزیت دندان قابل حل است.
  • برخی از انواع تغییر رنگ دندان: سفید کردن دندان به خصوص در مواقعی که تغییر رنگ دندان با بلیچینگ برطرف نمی شود و با روش های دیگر قابل رفع نیست.این تغییر رنگ ها را می توان با کامپوزیت دندان در اصفهان پنهان کرد.اینها مشکلات دندانی هستند که با تکنیک کامپوزیت دندان قابل حل هستند.

مراحل قبل از انجام کامپوزیت دندان

مطمئناً کامپوزیت دندان در اصفهان برای هر تصمیم گیری در مورد زیبایی از این قاعده مستثنی نیست. قبل از انتخاب و اجرای این تکنیک ابتدا باید دانست که آیا کاندیدای مناسبی برای انجام این روش است یا خیر. در جلسه مشاوره هزینه ها، تعداد جلسات درمانی، نتایج به دست آمده به شما اطلاع داده می‌شود. در این جلسه دندانپزشک با معاینات لازم علاوه بر پاسخگویی به سوالات فرد، اطمینان حاصل می کند که فرد از نظر سلامت لثه مشکلی جز مشکلات دندانی نداشته باشد. در ابتدا افراد مورد معاینه کامل دهان قرار می گیرند. در صورت مشاهده التهاب باید قبل از شروع کار رفع شود و سپس برای کامپوزیت دندان در اصفهان اقدام شود. همچنین در این جلسه خواسته های فرد مورد بررسی قرار می گیرد و انتظارات وی از کامپوزیت دندان مشخص می شود.

کامپوزیت دندان در اصفهان

کامپوزیت دندان چگونه انجام می شود

مرحله اول

پس از رفع مشکلات دندان و لثه، رفع پوسیدگی و رفع التهاب، نوبت به انجام کامپوزیت دندان در اصفهان می رسد. اگر نیاز به اصلاح داشته باشد، ابتدا بیهوشی تزریق می شود. برای رنگ کامپوزیت از دید شخص استفاده می شود. اگر شخصی بخواهد دندان هایش بسیار سفید باشد از کامپوزیت های سفید استفاده می شود.

مرحله دوم

در این مرحله دندان ها باید از هر گونه میکروب تمیز شوند. بنابراین دندان های مورد درمان ابتدا به طور کامل تمیز شده و توسط یک مانع از دندان های دیگر جدا می شوند.

مرحله سوم

در این مرحله کمی ژل اسیدی روی دندان ها زده، تا سطح دندان ها ناهموار شود. این عمل موجب می شود که مواد ترمیمی بهتر روی دندان ها قرار بگیرند.

مرحله چهارم

سپس کامپوزیت دندان در اصفهان را که یک ماده خمیری شکل است با قلم مخصوص روی دندان ها قرار می دهند.

مرحله پنجم

پس از انجام این عمل ها، مواد کامپوزیت به صورت لایه لایه روی سطح دندان قرار می گیرند و توسط نورهای مخصوصی که توسط دستگاه دندانپزشکی خاصی ساطع می شود، روی دندان ثابت می شوند، سپس نوبت به فرم دهی دندان ها می رسد. دندانپزشک عمل کامپوزیت دندان در اصفهان را تا رسیدن به سطح و شکل مطلوب ادامه می دهد.

مرحله ششم

در این مرحله کامپوزیت سخت شده و دندان ها در معرض نور لیزر قرار می گیرند.

مرحله آخر

حالا باید پولیش انجام شود. این عمل باعث درخشان شدن دندان ها می شود. دقت در این مرحله نیز در نتیجه عمل های  بسیار موثر خواهد بود. در این مرحله می توانید نظر خود را در مورد نتیجه دندان کامپوزیت بیان کنید. زوایای آن تا حدودی قابل تنظیم است، بنابراین در صورت مشاهده مشکل جزئی در زوایای دندان می توانید از متخصص بخواهید تا آن را برطرف کند. پس از انجام کامپوزیت دندان در اصفهان و انجام مراحل، دندانپزشک کامپوزیت را ارزیابی می کند. با اینکار مطمئن شود که دندان های کامپوزیت کارایی دندان های طبیعی را دارد یا خیر. بنابراین کاغذ کربن به بیمار داده می شود و از او خواسته می شود به آرامی کاغذ را گاز بگیرید و دندانپزشک وضعیت را بررسی می کند. اگر در این مرحله نقصی مشاهده شود، متخصص با تراز کردن دندان ها آن را برطرف می کند و کامپوزیت دندان در اصفهان شما تمام می شود.

کامپوزیت ها انواع مختلفی دارند. در اینجا برخی از آنها

ماکروفیل

به این نوع کامپوزیت ماکروفیل می گویند که البته امروزه تقریباً بی استفاده است زیرا کار با آن نسبتاً سخت تر است. این نوع کامپوزیت دندان در اصفهان نسبت به انواع دیگر دوام و مقاومت بیشتری دارد زیرا ذرات آن بزرگتر از بقیه هستند. این نوع کامپوزیت مرطوب تر است و البته زیبایی کمتر و پولیش سخت تری دارد.

میکروفایل ها

این نوع کامپوزیت یک دندان ریزدانه است. این نوع کامپوزیت نسبت به ماکروفیل ها مزایا و معایبی دارد. اگرچه این مدل خاصیت پولیش بهتری دارد، اما مقاومت بسیار کمتری دارد، این نوع کامپوزیت دندان در اصفهان امروزه در بازار موجود است.

نانو کامپوزیت

نانوکامپوزیت ها نمونه های کامپوزیت جدیدی هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند، همچنین خاصیت پرداختی بالایی دارند و در برابر سایش مقاومت بیشتری دارند.

کامپوزیت دندان در اصفهان

مزایای کامپوزیت دندان

  • در این روش بدون تراشیدن دندان ها اصلاح شود و در صورت لزوم دندان ها خیلی کم تراشیده می شوند.
  • قابلیت تطبیق با اندازه دندان ها
  • در روش کامپوزیت دندان در اصفهان سعی می شود دندان ها بسیار طبیعی به نظر برسند.
  • زمان درمان بسیار کوتاه است.
  • این روش قابل برگشت است و در صورت شکستگی به راحتی قابل ترمیم است.
  • رنگ، شکل و چرخش دندان ها را اصلاح می کند.
  • به این ترتیب دندان ها به دما حساس نیستند.
  • پس از تمام شدن می توانید با توجه به نظر فرد تغییراتی را ایجاد کنید.
  • قیمت مناسب در مقایسه با سایر تکنیک های زیبایی دندان
  • کامپوزیت دندان در اصفهان روشی کم تهاجمی، جدید، سریع و کارآمد برای زیباسازی دندان است.

عوارض کامپوزیت دندان

عوارض کامپوزیت دندان در اصفهان در بسیاری از موارد به دلیل درمان غیراصولی و عدم مراقبت های لازم است.
  1. درمان نادرست: این امر می تواند منجر به عوارضی مانند التهاب لثه شود که بسیار شایع است. تنها راه درمان آن برداشتن کامپوزیت های قبلی و انجام درمان های لازم و قرار دادن کامپوزیت دندان در اصفهان که جدید است. علاوه بر این عارضه، تغییر رنگ دندان ها و مشکلات پوسیدگی نیز از عوارض درمان غیراصولی محسوب می شود.
  2. عدم رعایت بهداشت: در برخی موارد به دلیل رعایت نکردن بهداشت دندان، پوسیدگی ایجاد می شود، مثلاً اگر از نخ دندان استفاده نکنید و غذا بین دندان ها باقی بماند، به مرور زمان پوسیدگی ایجاد می شود.
  3. ظاهر غیر طبیعی دندان ها: این امر به دلیل عدم ظرافت در کار دندانپزشک رخ خواهد داد.
  4. مشکل در خوردن: اگر کامپوزیت دندان در اصفهان به درستی نصب و صیقل داده نشود، باعث ناراحتی در خوردن می‌شود.

مراقبت از دندان کامپوزیت

  • هر بار که غذا می خورید دندان های خود را مسواک بزنید یا حداقل دو بار در روز مسواک بزنید.
  • یک یا دو بار در روز از نخ دندان استفاده کنید.
  • تعداد دفعات میان وعده  را کاهش دهید، زیرا بعد از هر وعده غذایی محیط دهان اسیدی می شود و باکتری ها با فعالیت خود مینای دندان را ضعیف می کنند.
  • عادات بدی مانند، ناخن جویدن، جویدن یخ، جویدن با مداد را کنار بگذارید. این کارها باعث شکستن دندان ها و کامپوزیت دندان در اصفهان می شود. اگر عادت به دندان قروچه دارید بهتر است از کامپوزیت های دندانی استفاده نکنید.
  • اگر دندان درد دارید حتما به دندانپزشک مراجعه کنید تا علت آن بررسی شود تا قبل از اینکه دیر شود کارهای لازم روی دندان انجام شود.
  • هر 6 ماه یا حداقل سالی یکبار برای معاینه دهان به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

انواع رنگ کامپوزیت ونیر

یکی از مواردی که هنگام نصب کامپوزیت دندان در اصفهان اتفاق می افتد رنگ آن است. می توان گفت رنگ ونیر کامپوزیت بیشتر از جنس آن جلب توجه می کند پس باید دقت کافی را در انتخاب بهترین رنگ داشته باشید تا بعدا پشیمان نشوید. انتخاب رنگ کامپوزیت دندان باید بر اساس رنگ دندان های اطراف، پوست، چشم ها و صورت فرد تعیین شود. معمولاً بیماران نمی توانند رنگ روکش خود را خودشان انتخاب کنند، بنابراین از دندانپزشک خود کمک می گیرند. برای اطمینان از انتخاب بهترین رنگ کامپوزیت ونیر، دندانپزشک از یک پالت رنگی استفاده می کند و آن را با دندان های شما مقایسه می کند. کاتالوگ های رنگی به دندانپزشک کمک می کند تا رنگ دندان های شما را تا حد امکان با روکش های جدید شما مطابقت دهد. پالت رنگ کامپوزیت در پنج رنگ مختلف وجود دارد که شامل:
  • قهوه ای مایل به قرمز (A)
  • زرد مایل به قرمز (B)
  • خاکستری (C)
  • خاکستری مایل به قرمز (D)
  • رنگ سفید کننده (BL)
هدف اکثر افرادی که با ونیرهای کامپوزیت مناسب هستند، داشتن دندان های سفید روشن است، به همین دلیل است که سفیدترین رنگ موجود را انتخاب می کنند، در حالی که سفید هالیوودی بسیار غیر طبیعی به نظر می رسد. بهتر است رنگ کامپوزیت دندان در اصفهان خود را بر اساس دندان های دیگر خود انتخاب کنید. در ادامه می خواهیم به سوالات رایج در مورد انواع رنگ کامپوزیت دندان پاسخ دهیم.

آیا رنگ کامپوزیت قابل تغییر است؟

گاهی پیش می آید که به دلایلی مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگی، کامپوزیت دندان به مرور زمان تغییر رنگ پیدا می‌کند. در این شرایط چه باید کرد؟ دندانپزشکان زیبایی از بیماران می خواهند که از روکش های دندانی خود به خوبی محافظت کنند و اجازه ندهند کار تغییر رنگ دهد. عواملی مانند آسیب به لثه ها، تغییر رنگ چسب کامپوزیت، مواد بی کیفیت، عدم مسواک زدن، مصرف مواد قندی، اسیدی و رنگی می تواند باعث تغییر رنگ کامپوزیت دندان شود. ساده ترین راه برای جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان در اصفهان پیروی از توصیه های بهداشت دهان و دندان است. اگر به هر دلیلی روکش های شما زرد شد، باید فورا به دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید. متخصص ابتدا علت تغییر رنگ را تشخیص می‌کند و سپس به درمان آن می پردازد. بازگرداندن رنگ کامپوزیت ونیرها با استفاده از روش هایی مانند پولیش و بلیچینگ انجام می شود. این روش ها رنگ روکش کامپوزیت را سفید می کند.
تفاوت کامپوزیت دندان و لمینت دندان
این سوال بسیاری از اشخاصی است که  دنبال دانستن روش های زیبایی دندانپزشکی هستند. در این قسمت به بررسی کامل آنها می پردازیم. کامپوزیت دندان در اصفهان و لمینت دندان هر دو روشی هستند که هدفی را دنبال می کنند و آن زیباسازی فرم دندان ها است. که هر دو رنگ دندان ها را روشن می کنند، اما تفاوت های اساسی وجود دارد.
مقایسه کامپوزیت دندان و لمینت دندان
مزایای کامپوزیت دندان در اصفهان نسبت به لمینت های سرامیکی:
زمان انجام: این دو روش از نظر مدت زمان لازم برای انجام آنها کاملاً متفاوت هستند، به طوری که یک جلسه درمان برای انجام کامپوزیت دندان کافی خواهد بود و مواد در مطب آماده می شوند.  روش لمینت به موادی نیاز دارد که باید در لابراتوار تهیه شود که حدود سه هفته طول می کشد.  این روش زمان بر است بنابراین زمان درمان کامپوزیت نسبت به لمینت بهتر است بنابراین نیازی به انتظار نیست. تراشیدن دندان: در روش کامپوزیت، دندان ها نیازی به تراشیدن ندارند مگر اینکه دندان پوسیده باشد. در لمینت دندان ها باید حدود نیم میلی متر تراشیده شوند. امکان تعمیر: در روش لمینیت امکان تعمیر و تعویض وجود ندارد اما در روش کامپوزیت امکان تعمیر و تعویض وجود دارد. هزینه: هزینه لمینت های سرامیکی بیشتر از کامپوزیت است.

پیشنهاد میکنم مقاله  ایمپلنت در اصفهان را مطالعه نمایید

قیمت کامپوزیت دندان 1401

قیمت کامپوزیت دندان در اصفهان به عوامل مختلفی از جمله نوع برند روکش، میزان تخصص و مهارت دندانپزشک، محل قرارگیری دندان و غیره، مجموع همه این عوامل تعیین کننده قیمت تمام شده هر واحد ونیر کامپوزیت است. اما مهمترین آنها برند سازنده است. با توجه به نوسانات ارزی و ارتباط ایران با کشورهای آمریکایی و اروپایی، کامپوزیت های آمریکایی، آلمانی و سوئیسی بالاترین قیمت و برندهای چینی ارزان ترین هستند. قیمت ونیر کامپوزیت مرغوب برندهای ژاپنی، آلمانی و سوئیسی در سال 1401 یک میلیون و چهارصد هزار تومان برآورد شده است. این در حالی است که کامپوزیت هایی با قیمت بسیار پایین تری تولید می شوند که از نظر کیفیت مناسب نیستند و عمر مفید کمی دارند، بنابراین برای انجام این روش بهتر است کامپوزیت های درجه یک را انتخاب کنید که عمر مفید آن 5تا 10 سال است. به طور کلی قیمت کامپوزیت دندان در اصفهان مانند سایر خدمات دندانپزشکی ثابت نیست و به عوامل مختلفی بستگی دارد، بنابراین برای اطلاع از هزینه کامپوزیت دندان باید در حین ویزیت و پس از معاینه توسط دندانپزشک هزینه آن را جویا شوید. به یاد داشته باشید که هزینه کامپوزیت دندان را نمی توان قبل از معاینه پزشکی تخمین زد.