خوابیدن بعد از کشیدن دندان عقل اغلب می تواند یک کار چالش برانگیز باشد، اما داشتن یک خواب خوب در چند روز اول پس از عمل ضروری است. چند کار وجود دارد که می توانید برای کمک به خواب راحت بعد از کشیدن دندان عقل انجام دهید. هرچه بیشتر بخوابید و اجازه دهید بدنتان خودش را بهبود بخشد، زودتر می توانید به حالت عادی خود برگردید.

قبل از خواب، گاز باقی مانده را بردارید

پس از اتمام عمل، جراح گازی را در دهان شما قرار می دهد تا به کنترل خونریزی کمک کند. این گاز باید حداقل 30 دقیقه پس از اتمام جراحی در جای خود باقی بماند و در صورت لزوم می توان آن را جایگزین کرد – اما باید قبل از به خواب رفتن برداشته شود.

اگر فراموش کردید که گاز را قبل از خواب بردارید، ممکن است خود را در معرض خطر خفگی قرار دهید. گاز می تواند به سرعت شل شود و راه خود را به گلو برساند و راه هوایی شما را مسدود کند.

داشتن فردی که در 24 ساعت اول پس از جراحی شما را تحت نظر داشته باشد به شدت توصیه می شود.

این احتمال وجود دارد که پس از عمل، همچنان از داروهایی که برای آرام کردن شما در طول کشیدن استفاده می‌شود احساس ناراحتی کنید. این مراقب می تواند به شما کمک کند تا اطمینان حاصل کنید که تمام دستورالعمل های مراقبت های بعد از مراقبت را دنبال می کنید و به طور تصادفی با گاز در دهان خود به خواب نمی روید.

پیشنهاد میکنم مقاله  ایمپلنت در اصفهان را مطالعه نمایید

داروی درد را طبق دستور پزشک مصرف کنید

تلاش برای نادیده گرفتن این درد و به خواب رفتن کار آسانی نیست.

جراح شما احتمالاً نوعی مسکن برای شما تجویز خواهد کرد، و شما باید آنها را طبق دستور مصرف کنید. با مصرف دقیق دارو و پایبندی به برنامه، می توانید درد را قبل از شروع آن مدیریت کنید.

در حالی که ممکن است احساس نکنید که فوراً به دارو نیاز دارید، اما زمانی که داروی عمل از بین رفت و چند ساعت گذشت، احتمالاً درد شما افزایش می یابد. مدیریت درد قبل از شروع به بدن شما کمک می کند تا استراحت لازم را برای شروع درمان آن ناحیه دریافت کند.

اگر متوجه شدید که دارویی که ارائه‌دهنده شما تجویز کرده است به کاهش درد کمک نمی‌کند، با آنها تماس بگیرید تا نگرانی‌های خود را مطرح کنید. هرگز ایده خوبی نیست که بیشتر از مقدار تجویز شده دارو مصرف کنید.

هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید

در چند شب اول باید سر خود را بالا نگه دارید. بالا نگه داشتن سر به نیروی جاذبه اجازه می دهد تا خون را به سمت پایین حرکت دهد، نه اینکه اجازه دهد خون در جایی که دندان کشیده شده جمع شود، که می تواند منجر به تورم و کبودی شود.

این کار را می توان با اضافه کردن یک یا دو بالش اضافی زیر سر خود انجام داد. خوابیدن به پهلو با یک بالش اضافی نیز می تواند راه خوبی برای اطمینان از بالا نگه داشتن سر در هنگام خواب باشد. خوابیدن به پهلو تورم سمت پایین را افزایش می دهد، بنابراین توصیه کنید بیشتر صاف بنشینید. بسیاری از بیماران شب اول از صندلی دراز می کشند.

با بالا نگه داشتن سر، می توانید به کاهش تورم و درد کمک کرده و به بهبود سریعتر دهان کمک کنید.

یک موقعیت استراحت راحت پیدا کنید و استراحت کنید

پیدا کردن یک موقعیت خواب راحت باعث می شود که بعد از جراحی دندان عقل به خواب بروید.

داشتن شرایط خواب مناسب نیز برای خواب راحت مهم است. اگر اتاق خیلی گرم یا خیلی سرد باشد، می تواند باعث شود که در خوابیدن یا خوابیدن با مشکل مواجه شوید. سعی کنید برای شرایط مطلوب در یک اتاق خنک و تاریک بخوابید.

هنگام رفتن به رختخواب تمام تلاش خود را برای استراحت کردن انجام دهید. چه نیاز به خواندن کتاب یا گوش دادن به موسیقی داشته باشید تا خیالتان راحت شود، آرامش باعث می‌شود راحت‌تر بخوابید.

پیشنهاد می‌کنم مقاله  بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان را مطالعه فرمایید

برای کمک به کاهش تورم و درد، ناحیه را یخ بزنید

قرار دادن یخ روی گونه در کنار جایی که دندان ها برداشته شده اند می تواند به کاهش تورم و درد کمک کند.

هنگام استفاده از یخ، توصیه می شود آن را در یک پارچه بپیچید و هر بار فقط 20 دقیقه آن را روی فک خود نگه دارید. یخ را فقط باید چند روز پس از اتمام عمل استفاده کرد زیرا زمانی که ناحیه شروع به التیام می‌کند موثر نخواهد بود.

مطمئن شوید که اگر با یخ روی صورتتان چرت می‌زنید، کسی دارید که بعد از حدود ۲۰ دقیقه شما را از خواب بیدار کند تا یخ را از روی صورتتان بردارید و استراحت کنید.

استفاده از یخ برای کاهش تورم و ناراحتی که بعد از جراحی تجربه می کنید می تواند به شما کمک کند راحت تر به خواب بروید.

 در طول روند بهبودی خود هیدراته بمانید

شما باید مطمئن شوید که در طول روند بهبودی خود هیدراته بمانید.

هیدراته نگه داشتن خود به دهان شما کمک می کند تا به درستی بهبود یابد و از هر گونه عارضه ای که ممکن است با کم آبی بدن در دوران نقاهت همراه باشد، جلوگیری کند. شما باید سعی کنید هر روز هشت لیوان آب بنوشید تا بهبودی مثبت داشته باشید.

نوشیدن آب زیاد به بهبودی بدن شما کمک می کند، که در نتیجه درد و ناراحتی کمتری ایجاد می کند و شما را از خواب راحت در شب باز می دارد.

فقط مطمئن شوید که وقتی آب می نوشید، آن را با نی ننوشید. این می تواند آسیب بیشتری نسبت به سود داشته باشد و منجر به خشکی دردناک شود.

مایعات داغ می تواند منجر به شکسته شدن لخته و شروع مجدد خونریزی شود. مایعات سرد می توانند باعث ناراحتی عصبی شوند زیرا تا زمان بهبودی حفره کمتر محافظت می شوند.

پیشنهاد می‌کنم مقاله بلیچینگ دندان در اصفهان را مطالعه فرمایید

از عوارض و ناراحتی ناشی از خشکی سوکت جلوگیری کنید

خشکی حفره یکی از شایع ترین عوارضی است که هنگام کشیدن دندان عقل رخ می دهد.

حفره خشک زمانی اتفاق می افتد که لخته خونی که تشکیل شده از جای خود خارج شود. این منجر به ایجاد سوراخی می شود که باز می ماند و در معرض غذا، آب و هوا قرار می گیرد. سوکت های خشک می توانند بسیار ناراحت کننده باشند و خوابیدن در شب را سخت تر می کند.

شما می توانید با بالا نگه داشتن سر، خودداری از مسواک زدن اطراف دندان های کشیده شده، تف نکردن یا سیگار کشیدن، و ننوشیدن از نی از سوراخ های خشک جلوگیری کنید.

اگر شک دارید که حفره خشک دارید، باید با پزشک خود تماس بگیرید تا نگرانی را برطرف کند. آنها احتمالاً دارویی برای کمک به درد و تورم به شما می‌دهند یا خمیر دارویی را روی آن ناحیه می‌مالند تا به شروع بهبودی کمک کند.

رنگ قرمز، قهوه ای یا سفید در محل استخراج نشانه هایی است که لخته در جای خود قرار گرفته و در حال بهبود است. به طور معمول در یک سوکت خشک، یک سوراخ خالی همراه با یک تن درد وجود دارد که حدود 3 تا 5 روز پس از برداشتن دندان شروع می شود.

 هر گونه دستورالعمل اضافی مراقبت های بعد از پزشک خود را دنبال کنید

جراح دستورالعمل‌های مراقبت‌های پس از جراحی را به شما ارائه می‌کند تا به شما کمک کند از بهبودی پس از جراحی حداکثر استفاده را ببرید. پیروی از این دستورالعمل‌ها برای اطمینان از اینکه راحت هستید و دهان شما به درستی بهبود می‌یابد حیاتی است.

هر چه درد کمتری داشته باشید و زخم شما زودتر بهبود یابد، بهتر می توانید بخوابید و به روال عادی خود بازگردید.

پیشنهاد می‌کنم مقاله کامپوزیت دندان در اصفهان را مطالعه فرمایید

 برای کمک به بهبودی بدن خود، این مراحل را دنبال کنید تا بخوابید

یکی از بهترین کارهایی که می توانید بعد از جراحی انجام دهید، داشتن خواب آرام فراوان است.

خواب یکی از مهم ترین بخش های روند بهبودی است و اگر زمان زیادی برای استراحت به خود ندهید، سرعت بهبودی خود را کاهش خواهید داد. توصیه می شود حداقل هفت ساعت بخوابید، اما هر چه بیشتر بخوابید بعد از عمل بهتر است.

داشتن مقدار مناسب خواب به بدن شما کمک می کند:

  •  قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن
  • انرژی از دست رفته خود را دوباره پر کنید
  • حمایت از رشد و بازسازی بافت

همه این موارد به بهبودی شما کمک می کند و از درد و ناراحتی غیر ضروری به دلیل فشار بیش از حد به خود جلوگیری می کند.

با پیروی از این مراحل، می‌توانید رفتارهای خواب سالم را ترویج دهید که به شما امکان می‌دهد بدن خود را سریع‌تر درمان کنید و به شما امکان می‌دهد در کمترین زمان به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید.

پیشنهاد می‌کنم مقاله لیزر دندان در اصفهان را مطالعه فرمایید