بلیچینگ دندان در اصفهان یکی از محبوب ترین درمان های دندانپزشکی زیبایی است که روشی سریع، غیرتهاجمی و مقرون به صرفه برای افزایش لبخند ارائه می دهد. درمان‌های سفیدکننده (یا سفیدکننده) که برای مردان و زنان به طور یکسان ارزش جهانی دارد، برای برآورده کردن هر بودجه، بازه زمانی و خلق و خوی در دسترس هستند. چه به صورت جلسات سفید کردن حرفه ای یک ساعته در مطب دندانپزشکی یا اسپای زیبایی، یا کیت های سفید کننده خانگی خریداری شده در داروخانه محلی شما، راه حل های فراوانی وجود دارد. تقریباً هر کسی که راه حل بلیچینگ دندان در اصفهان را انتخاب کند، شاهد بهبود قابل توجهی در روشنایی و سفیدی لبخند خود می شود. گفته می شود، این یک راه حل دائمی برای تغییر رنگ نیست و برای اثر طولانی مدت نیاز به نگهداری دارد. در این مقاله همه چیزهایی را که به سفید کردن دندان‌ها مربوط می‌شود، از جمله فرآیند تغییر رنگ دندان، آنچه که باعث ایجاد رنگ می‌شود، گزینه‌های درمانی مختلف موجود، و خطرات و هزینه‌های مرتبط با آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

تفاوت بلیچینگ و سفید کردن دندان چیست؟

این به شدت در مورد محصولات حاوی سفید کننده،معمولاً پراکسید هیدروژن یا پراکسید کاربامید صدق می کند. بنابراین از نظر کلی، هر محصولی که برای تمیز کردن دندان ها (مانند خمیر دندان) استفاده شود، سفید کننده محسوب می شود.

معاینه مینای دندان

بسیاری از ما به دلیل داشتن سطح مینای چینی مانند، با دندان های سفید درخشان شروع می کنیم. در طول جویدن معمولی، عاج دست نخورده باقی می ماند در حالی که میلیون ها ریز ترک در مینای دندان ایجاد می شود. این ترک ها و همچنین فضاهای بین میله های مینای کریستالی هستند که به تدریج پر از لکه ها و زباله ها می شوند. در نتیجه دندان‌ها در نهایت ظاهری کدر و بی‌درخشش پیدا می‌کنند. بلیچینگ دندان در اصفهان لکه ها و مواد زائد را از بین می برد و ترک های مینای دندان را باز و در معرض دید قرار می دهد. برخی از ترک ها به سرعت توسط بزاق دوباره معدنی می شوند، در حالی که برخی دیگر دوباره با زباله های آلی پر می شوند.

علل تغییر رنگ دندان

رنگ دندان به دلایل مختلفی ممکن است تغییر کند. تغییر رنگ مادرزادی یا اکتسابی دندان را می توان با روش های درمانی تکنولوژیک درمان کرد. به طور کلی دلایل تغییر رنگ دندان عبارتند از:

تغییر رنگ فیزیولوژیکی دندان

  • تغییر رنگ پس از پر کردن آمالگام
  • استفاده بیش از حد آنتی بیوتیک ها
  • تاثیر آنتی بیوتیک های مصرف شده در دوران بارداری بر روی دندان های کودکان
  • مصرف قهوه، چای، تنباکو و فرآورده های تنباکو
  •  پس از درمان ریشه

روش های سفید کردن دندان

همه دوست دارند دندان های سفید داشته باشند. برای رسیدن به درخشش و زیبایی مطلوب، مواد فناورانه و تکنیک های کاربردی به کمک ما می آیند. بسیاری از بیمارانی که به دلیل رنگ دندان هایشان از لبخند زدن اجتناب می کنند، می توانند با استفاده از بلیچینگ دندان در اصفهان با اطمینان لبخند بزنند. رایج ترین روش بلیچینگ دندان در اصفهان، سفید کردن حرفه ای دندان است. پزشک شما تصمیم می گیرد که کدام روش درمانی مناسب است و تمام عوامل دیگری که ممکن است در روند درمان مشکل ایجاد کنند بررسی خواهند شد. برای محافظت از لثه ها در هنگام سفید کردن، دندانپزشک از یک محافظ یا ژل روی لثه های شما استفاده می کند. سپس دندانپزشک ماده سفید کننده را روی دندان ها اعمال می کند. ماده مورد استفاده برای سفید کردن دندان معمولاً پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن است. با تجزیه این ماده، اکسیژن وارد مینای دندان می شود و رنگ دندان روشن تر می شود.

بلیچینگ دندان به روش لیزر

بلیچینگ دندان با لیزر در محیط بالینی با آخرین تکنولوژی روز انجام می شود. با این فرآیند که حدود 30 دقیقه طول می کشد، رنگ دندان ها چندین درجه سفیدتر می شود. بسته به درخواست فرد و نیاز دندان ها، دو یا چند جلسه بلیچینگ دندان در اصفهان با لیزر انجام می شود. علاوه بر سفید کردن سریع که توسط دندانپزشکان انجام می شود، سیستم های سفید کننده خانگی نیز وجود دارد که بیماران ما می توانند در خانه از آنها استفاده کنند. با این حال، مهم است که قبل از استفاده از این سیستم های سفید کننده با پزشک متخصص مشورت کنید.

سفید کردن تک دندان (بلیچینگ دیویتال)

دندان های عصب کشی شده پس از چند ماه تغییر رنگ می دهند. برای درمان دندان، روش بلیچینگ دیویتال در ناحیه داخلی دندان انجام می شود.

عوارض سفید کردن دندان

حساسیت دندان
دندان های شما ممکن است بعد از سفید کردن حساس شوند. ممکن است این حساسیت را در مرحله اول یا دوم درمان تجربه کنید. پزشک می تواند آلرژی ناشی از محصولات حاوی فلوراید سدیم و ژل نیترات پتاسیم را با تجویز دارو درمان کند.

پیشنهاد می‌کنم مقاله کامپوزیت دندان در اصفهان را مطالعه فرمایید

تحریک لثه
در طول درمان، تحریک لثه نیز ممکن است تجربه شود. تحریک لثه می تواند در اثر تماس با محصول سفید کننده روی لثه ها ایجاد شود. این عارضه جانبی پس از درمان به طور کامل از بین می رود. به یاد داشته باشید که دندان های شما را نمی توان برای همیشه سفید کرد. برای تغییر رنگ داخلی و خارجی باید از بلیچینگ دندان در اصفهان، منظم استفاده کرد.

آیا ماندگاری بلیچینگ دندان دائمی است؟

مدت زمان بلیچینگ دندان در اصفهان توسط دندانپزشک 4 تا 7 ماه است و برای برخی از بیماران می تواند برای مدت طولانی تری موثر باشد. اگر مراقبت های مناسب و معاینات منظم توسط پزشک انجام شود، سفیدی دندان ها ماندگاری بیشتری خواهد داشت. آیا سفید کردن دندان دائمی است؟ برای کسانی که یک علامت سوال در ذهن دارند، دوام سفید کردن دندان ها بسته به سبک زندگی و روش درمانی شما متفاوت است. قیمت سفید کردن دندان های دائمی نسبت به سایر روش های درمانی مناسب تر است و تا حدود 3 سال مانند روز اول خواهد بود.

آیا بلیچینگ دندان بی خطر است و چقدر طول می کشد؟

آیا بلیچینگ دندان در اصفهان مضر است؟ وقتی سفید کردن دندان در زمان مناسب و با غلظت مناسب انجام شود، هیچ ضرری ندارد. تنظیم دوز سفید کننده دندان برای کودکان زیر 18 سال بر اساس سن انجام می شود. در بزرگسالان، روش های سفید کردن را می توان پس از معاینه پزشکی انجام داد. آنچه مهم است انتخاب کلینیک مناسب و پزشک مناسب است.

آیا ژل بلیچینگ دندان بی ضرر است؟

بعضی اوقات می خواهیم دندان هایمان سفیدتر شود و از روش های مختلفی برای آن استفاده می کنیم. استفاده از ژل سفید کننده دندان یکی از این روش هاست. این ژل ها چقدر سالم هستند؟ آیا برای دندان ها مضر هستند؟ در ادامه این قسمت به این موارد پاسخ خواهیم داد. برخلاف تصور رایج، دندان‌های ما بخشی زنده از بدن ما هستند که در دهان رشد می‌کنند. اگر می توانستید رنگ چشم خود را تغییر دهید، آیا رنگ چشم خود را با مخلوطی که آنلاین خریده اید یا در خانه ساخته اید تغییر می دهید؟ همانطور که بینایی شما مهم است، تغذیه و لب های سالم به همان اندازه مهم هستند. وقتی بیماران دندان های خود را از دست می دهند، اهمیت دندان های خود را درک می کنند. ژل سفید کننده فقط بر روی خارجی ترین لایه دندان یعنی مینای دندان اعمال می شود. ژل های بلیچینگ دندان در اصفهان مورد تایید وزارت بهداشت در صورت تجویز پزشک به دندان آسیب می رساند. وقتی از پودرها و ژل های سفید کننده استفاده می کنید که بدون نظارت فروخته می شوند، می توانید به دندان های خود آسیب برسانید.

جنبه‌های خطرناک بلیچینگ دندان که تحت نظارت پزشکی انجام نمی شود

سفید کردن دندان هایی که زیر نظر پزشک انجام نمی شود می تواند دندان شما را آلوده کند. ماده سفید کننده ای که از لایه محافظ دندان فراتر می رود می تواند به لایه میانی دندان پیشرفت کند و باعث نکروز دندان شود. نکروز دندان باعث تغییر رنگ و عفونت دندان ها می شود. نکروز همچنین می‌تواند به بافت‌های نرم آسیب برساند. پزشکان از بافت‌های نرم دهان در هنگام سفید کردن محافظت می‌کنند. نواحی مانند لثه ها، گونه ها و لب ها در هنگام بلیچینگ دندان در اصفهان محافظت می شوند. اگر این قسمت ها محافظت نشوند، سوختگی در این نواحی ایجاد می شود. سفید کردن دندان ها می تواند باعث واکنش های آلرژیک شود. دهان پر از عروق مختلف است. یک آلرژن در دهان می تواند به سرعت در سراسر بدن پخش شود. به همین دلیل سفید کردن روشی است که باید زیر نظر متخصص انجام شود. اگر نمی خواهید به دندان های خود آسیب دائمی وارد کنید، نباید بدون تجویز پزشک دندان های خود را سفید کنید.

سریع ترین راه برای سفید کردن دندان

بلیچینگ دندان در اصفهان با لیزر یکی از سریع‌ترین روش‌های سفید کردن دندان است. در این روش درمان، ماده مورد نظر حاوی درصد بیشتری پراکسید هیدروژن (25 درصد) نسبت به کیت های سفید کننده داروخانه است. این روش می تواند در کمتر از یک ساعت دندان های شما را حدود هشت درجه سفیدتر کند، اما تاثیری بر مینای دندان یا پوسیدگی دندان ندارد. در واقع هیچ یک از روش های سفید کردن دندان تاثیری بر مینای دندان و پوسیدگی دندان ندارند.

سفید کردن دندان چقدر طول می کشد؟

به طور کلی روش‌های بریچینگ دندان‌ در کلینیک دندان‌پزشکی این قابلیت را دارند که عمر مفید خود را تا سه سال حفظ کنند. با این حال، دوام سفید کردن دندان شما به طور اجتناب ناپذیری تحت تأثیر سبک زندگی و نحوه مراقبت از دندان های خود قرار می گیرد. بنابراین، باید مصرف غذاها و نوشیدنی های حاوی رنگدانه را کاهش دهید و عادات بهداشتی دهان و دندان را برای حفظ لبخند جدید خود اتخاذ کنید. طول عمر درمان سفید کننده شما نه تنها به نوع سفید کننده استفاده شده، بلکه به سبک زندگی شما نیز بستگی دارد.

قیمت سفید کردن دندان

قیمت بلیچینگ دندان در اصفهان بر اساس تعرفه سفید کردن دندان تعیین می شود. این قیمت با ارزیابی لیست قیمت فرآیند هر کلینیک تعیین می شود. اگرچه روند کلی این روش در هر کلینیک یکسان است، اما قیمت سفید کردن دندان می تواند متفاوت باشد. قیمت سفید کردن دندان بسته به روش مورد استفاده، دستگاه مورد استفاده و یا مدرک دکتر متفاوت است.

عوامل موثر بر قیمت بلیچینگ دندان

  • روش سفید کردن یا بلیچینگ دندان در اصفهان
  • تجربه یا تخصص دندانپزشک
  • منطقه کلینیک دندانپزشکی که در آن تحت درمان قرار خواهید گرفت
  • تجهیزات مورد استفاده پزشکان
  • درجه سفید شدن دندان
  • تعداد جلسات سفید کردن دندان با توجه به روش درمان و شدت تغییر رنگ

مضرات بلیچینگ دندان

مهم ترین عارضه سفید کردن دندان ها این است که دمای دندان را حساس می کند. با مصرف نوشیدنی های سرد یا گرم به مدت چند روز این مشکل را تجربه خواهید کرد. گاهی اوقات فرآیند سفید کردن به طور یکنواخت انجام نمی شود. این می تواند به طور طبیعی زمانی رخ دهد که اثر سفید کننده برای همه دندان ها یکسان نباشد. این وضعیت می تواند باعث ایجاد لکه روی دندان ها شود. عدم تطابق رنگ پس از سفید کردن اغلب به دلیل تجربه کم پزشک و استفاده از مواد بی کیفیت رخ می دهد. استفاده مکرر از سفید کننده ها یا سایر مواد شیمیایی می تواند باعث فرسایش مینای دندان شود. مینای دندان به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند. فرسایش مینای دندان می تواند خطر پوسیدگی دندان را افزایش دهد. ممکن است بلافاصله پس از عمل درد در لثه ها احساس کنید. گاهی اوقات مواد شیمیایی مورد استفاده برای سفید کردن دندان ها می توانند باعث واکنش های آلرژیک شوند. بنابراین، قبل از شروع روند درمان، حتماً با پزشک خود در مورد آلرژی صحبت کنید. اگرچه بسیار نادر است، اما خطر بلع تصادفی مواد شیمیایی مورد استفاده وجود دارد. با مصرف این مواد شیمیایی ممکن است دچار حالت تهوع و حتی استفراغ شوید. بلیچینگ دندان در اصفهان برای کودکان زیر 16 سال توصیه نمی شود. به همین ترتیب، زنان باردار و شیرده باید از سفید کردن دندان خودداری کنند. با توجه به معایب سفید کردن دندان با لیزر، این روش در مقایسه با روش‌های دیگر بسیار گران‌تر است. دوم، سفید کردن دندان با لیزر گاهی اوقات دردناک است. سفید کردن دندان با لیزر سریع ترین و موثرترین روش سفید کردن دندان است