گالری قبل و بعد

با درد شدید حساسیت دندان ها و آن خط لثه ناخوشایند خداحافظی کنید که دندان هایتان را بلند جلوه می دهد. در اینجا در کلینیک دندانپزشکی نوتاش، ما یک روش جدید و ساده برای درمان عقب‌رفتگی لثه‌ها انجام می‌دهیم: عمل جراحی لثه‌ها با سوراخ سوزنی.

عقب‌رفتگی لثه‌ها زمانی اتفاق می‌افتد که خط لثه از مینا دور شده و سطح ریشه را آشکار می‌کند. این معمولا منجر به ظاهر ناخوشایند لثه و دندان می شود که اغلب منجر به ایجاد دندان های حساس می شود.

مهمتر از همه، عقب نشینی لثه همچنین می تواند منجر به خطر بیشتر عفونت لثه و دندان شود، زیرا دندان در حال از دست دادن سد طبیعی خود برای مقاومت در برابر نفوذ باکتری است. عقب نشینی خط لثه اجازه نمی دهد که بهداشت دهان و دندان موثر در خانه انجام شود. رسیدن به بخش عقب‌رفته دندان برای تمیز کردن صحیح بسیار سخت‌تر است. به علاوه، لثه عقب‌رفته، عصب دندان را آشکار می‌کند و آن را بسیار حساس می‌کند و مسواک زدن صحیح می‌تواند دردناک باشد. در نتیجه پلاک های باکتریایی بیشتری ایجاد می شود که به رکود بیشتر، تحلیل استخوان و ایجاد بیماری لثه کمک می کند. برای اصلاح رکود لثه باید اقدام کرد. در اینجا در کلینیک دندانپزشکی نوتاش، ما می‌توانیم لثه‌های عقب‌رفته را با روش‌های نوآورانه درمان لثه با حداقل تهاجم ترمیم کنیم.


پیشنهاد می‌کنم مقاله بلیچینگ دندان در اصفهان را مطالعه فرمایید

جراحی لثه عقب نشینی در کلینیک دندانپزشکی نوتاش چیست؟

تکنیک جراحی پین هول که به عنوان جوانسازی لثه پین هول نیز شناخته می شود، توسط جان چائو DDS ایجاد شد و یک روش بدون چاقوی جراحی، بدون بخیه و بدون پیوند برای معکوس کردن لثه ها و در نتیجه نجات دندان ها است. این درمان جدید برای عقب‌رفتگی لثه، مزایای زیادی نسبت به روش‌های سنتی ترمیم لثه برای بیمار دارد.

جراحی پیوند لثه پین هول یک جراحی کم تهاجمی عقب نشینی لثه است که نیازی به برش یا بخیه ندارد. در عوض، از یک ابزار کوچک برای ایجاد یک نقطه ورودی کوچک به اندازه سوراخ سوزنی در بافت استفاده می شود.

در مرحله بعد، یک ابزار مخصوص برای شل کردن بافت به آرامی وارد می شود تا بتوان آن را روی دندان در معرض دید قرار داد. از آنجایی که هیچ برشی ایجاد نمی شود، عوارض جانبی مانند درد، تورم و خونریزی هنگام ترمیم لثه های عقب رفته به حداقل می رسد. علاوه بر این، بیماران پس از درمان تحلیل لثه متوجه بهبودی فوری در ظاهر لبخند خود خواهند شد. اگر به درمان پس‌رفتگی لثه در لندن نیاز دارید، همین امروز با کلینیک دندانپزشکی نوتاش تماس بگیرید.


پیشنهاد می‌کنم مقاله کامپوزیت دندان در اصفهان را مطالعه فرمایید

چگونه لثه ها را درمان کنیم: در طول درمان ترمیم لثه چه اتفاقی می افتد؟

اولین گام در جراحی لثه‌ها، تمیز کردن دندان‌ها در ناحیه‌ای است که نیاز به درمان دارد تا اطمینان حاصل شود که محل به‌اندازه کافی آماده شده است. قبل از شروع کار برای ترمیم لثه های در حال عقب نشینی، پریودنتیست ما بی حسی موضعی را برای بی حس کردن ناحیه آسیب دیده تجویز می کند. توجه به این نکته ضروری است که جراحی لثه همیشه با بی حسی موضعی انجام می شود و در طول درمان هیچ دردی احساس نخواهید کرد. سپس، با استفاده از یک ابزار کوچک، یک نقطه ورودی به اندازه سوراخ (با اندازه گیری حدود 0.1 اینچ) در لثه ها برای درمان لثه ها ایجاد می شود.

هنگامی که ناحیه به طور کامل برای انجام عمل پیوند لثه آماده شد، پریودنتیست ما ابزار تخصصی دیگری را در نقطه ورودی کوچکی که ایجاد شده است قرار می دهد. با استفاده از این ابزار، بافت به آرامی شل شده و به موقعیت مورد نظر منتقل می شود تا ترمیم لثه تسهیل شود. در نهایت، یک ابزار متفاوت برای وارد کردن نوارهای کلاژن از طریق نقطه ورود و داخل بافت لثه استفاده می شود. این کمک می کند تا بافت در محل درست نگه داشته شود، در حالی که این ناحیه خودش را بهبود می بخشد. روش پین هول ما یک روش بسیار موثر برای معکوس کردن لثه‌های عقب‌رفته است. کل روند درمان لثه های شما نباید بیش از یک ساعت طول بکشد و حتی در صورت نیاز می توان آن را به طور همزمان روی چندین دندان اعمال کرد.

پیشنهاد می‌کنم مقاله لیزر دندان در اصفهان را مطالعه فرمایید

مزایای عمل جراحی لثه چیست؟

عقب‌رفتگی لثه، که به عنوان تحلیل لثه نیز شناخته می‌شود، می‌تواند برای بسیاری از افراد یک مشکل جدی باشد. مشخصه آن از بین رفتن بافت لثه از خط فک بالا و پایین نزدیک دندان است. خوشبختانه، عقب‌رفتگی لثه‌ها را می‌توان از طریق روش جراحی سوراخ سوزنی ما در اینجا در کلینیک دندانپزشکی نوتاش درمان کرد.

مزایای عمل جراحی لثه‌ها بی‌شمار است. یکی از مزایای قابل توجه آن این است که با رفع خط لثه در حال عقب نشینی به بازیابی لبخند زیبایی دلپذیر کمک می کند. انجام این کار حساسیت ناشی از ریشه های در معرض دید را کاهش می دهد و می تواند به حفظ ساختار دندان کمک کند که در غیر این صورت ممکن است به دلیل فرورفتگی بیشتر لثه ها از بین رفته باشد.

روش خاص ما برای ترمیم لثه‌های عقب‌رفته از طریق جراحی سوراخ کردن، مزایای متعددی را برای شما به ارمغان می‌آورد که هیچ درمان دیگری برای عقب‌رفتگی لثه در لندن نمی‌تواند انجام دهد. با درمان عقب‌رفتگی لثه در کلینیک دندانپزشکی نوتاش، می‌توانید موارد زیر را انتظار داشته باشید:

بدون برش 

 از آنجایی که این پیوند بافتی نیست، هنگام استفاده از این روش برای ترمیم لثه‌های عقب‌رفته، نیازی به بریدن یا برداشتن قسمتی از لثه یا کام نیست. در نتیجه، با درد و درمان ناخوشایند پس از جراحی که جراحی سنتی پیوند لثه نیاز دارد، دست و پنجه نرم نخواهید کرد. بدون بخیه – بافت با استفاده از نوارهای کلاژن به جای بخیه (بخیه) که نیاز به بهبود دارند، در جای خود نگه داشته می شود. این به معنای بهبودی سریع‌تر برای بیمار نسبت به پیوند سنتی است و راحت‌تر است. بخیه در دهان اغلب باعث ناراحتی بیمار می شود و ممکن است باعث تحریک شود. در کلینیک دندانپزشکی نوتاش، جراحی لثه پین‌هول ما از این امر جلوگیری می‌کند. 

حداقل درد 

 پس از عمل جراحی لثه، تنها مقدار کمی درد، تورم یا خونریزی را تجربه خواهید کرد. 

نتایج قابل مشاهده و تکنیک سوراخ سوزنی یک بهبود زیبایی فوری و قابل توجه در لبخند شما ایجاد می کند. نقطه ورودی کوچک ایجاد شده به سختی قابل مشاهده است و باید به محض روز بعد ناپدید شود، به این معنی که نتایج عالی، طبیعی و طولانی مدت است. 

پیشنهاد می‌کنم مقاله بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان را مطالعه فرمایید

پیوند لثه: درمان‌های جایگزین لثه

علاوه بر درمان سوراخ سوزن، راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید خط لثه را با ما در اینجا در کلینیک دندانپزشکی نوتاش ترمیم کنید.


چه درمان های جایگزین لثه در دسترس هستند؟

تحلیل رفتن لثه یک مشکل رایج دندانی است که در صورت عدم درمان می تواند منجر به مشکلات جدی تری برای سلامت دهان شود. زمانی اتفاق می افتد که بافت لثه اطراف دندان شما شروع به ساییدگی می کند و ریشه دندان را آشکار می کند و باعث حساس شدن آن می شود.

توجه به این نکته مهم است که هیچ درمانی برای عقب‌رفتگی لثه وجود ندارد و عقب‌رفتگی لثه نیاز به درمان دندانپزشکی دارد. عقب‌رفتگی خط لثه به خودی خود رشد نمی‌کند و تنها راه برای ترمیم لثه‌های عقب‌رفته انجام درمان‌های دندانپزشکی است. در حالی که درمان‌های طبیعی و بهبود بهداشت دهان و دندان ممکن است نحوه جلوگیری از عقب‌رفتگی لثه‌ها باشد، تنها راه حل واقعی این مشکل، انجام درمان عقب‌رفتگی لثه در یک کلینیک دندانپزشکی حرفه‌ای مانند کلینیک دندانپزشکی نوتاش است.

جراحی سنتی عقب‌رفتگی لثه یک درمان مؤثر برای عقب‌رفتگی لثه است، اما با ظهور تکنیک جراحی خطر عوارض غیرضروری برای بیمار در حین و بعد از عمل برای معکوس کردن لثه‌ها ایجاد می‌کند.


تکنیک پیوند بافت نرم برای درمان لثه

در کنار جراحی سوراخ سوزنی ارائه شده در کلینیک دندانپزشکی نوتاش، بیماران ممکن است پیوند لثه را انتخاب کنند. پیوند بافت نرم برای حل مشکلات مختلف طراحی شده است و به طور گسترده ای برای پوشاندن ریشه های نامطلوب دندان، کاهش تحلیل لثه و حساسیت ریشه، و محافظت از ریشه های در معرض در برابر پوسیدگی و هرگونه عقب نشینی بیشتر لثه ها و از دست دادن استخوان استفاده می شود. پیوند لثه نرم که گاهی به عنوان "پیوند لثه" شناخته می شود، یک جراحی رایج است که سال هاست در دسترس بوده است.


  1. در طول درمان سنتی تحلیل لثه بافت نرم، پزشک یک تکه کوچک از بافت لثه را معمولاً از سقف دهان برمی‌دارد و آن را در محلی که لثه‌ها عقب رفته‌اند بخیه می‌زند. اگرچه این شکل از درمان عقب‌رفتگی لثه به اندازه سایر جراحی‌های دهان تهاجمی نیست، پیوند بافت نرم لثه شامل برش‌ها، بخیه‌ها و درجاتی از ناراحتی بعد از عمل است. بیماران معمولاً برای چند روز پس از عمل خود احساس ناراحتی می کنند. آنها ممکن است با عوارض ناشی از خوردن غذاهای خاص یا مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن تصادفی نزدیک به بخیه یا ناحیه درمان مواجه شوند. این می تواند روند بهبودی را کند کرده و خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهد.
  2. همچنین برای دندان‌های شما، اگر تحت درمان ارتودنسی یا ترمیمی هستید، داشتن بافت لثه قوی در اطراف گردن دندان‌ها ضروری است. این به جلوگیری از تحلیل بیشتر لثه در طول درمان کمک می کند.
  3. درمان تحلیل لثه با آلودرم یا موکوگرافت
  4. Geistlich Mucograft® یک ماتریکس کلاژن سه بعدی منحصر به فرد برای بازسازی بافت نرم است. این روش جایگزینی برای پیوندهای بافت نرم خودزاد است، با اجتناب از برداشت بافت بیمار از سقف دهان. برای به دست آوردن بافت کراتینه شده و برای پوشش رکود نشان داده شده است. مزایای این شامل موارد زیر است:

بدون عوارض در محل برداشت، درد کمتری در مقایسه با گرافت‌های اتوژن تجربه می‌شود. کاهش زمان صندلی جراحی در مقایسه با پیوندهای اتوژن، رنگ بافت نرم طبیعی و ساختار متناسب با بافت‌های خود، التیام عالی زخم

در کلینیک دندانپزشکی نوتاش، ما همچنین می‌توانیم پیوند لثه آلودرم را برای معکوس کردن لثه‌های عقب‌رفته ارائه کنیم. آلودرم یک ماده جراحی پلاستیک عالی برای اصلاح خط لثه در حال عقب نشینی است و نیاز به برداشتن بافت لثه از ناحیه دیگری از دهان حذف شده است و پیوند لثه را برای شما یک روش بدون درد می کند. مواد آلودرم بافت انسانی اهدایی است که در نهایت به لثه طبیعی شما تبدیل می شود و این عمل تحت بی حسی موضعی انجام می شود.

اگر مایلید در مورد چگونگی معکوس کردن لثه ها بیشتر بدانید، چرا با متخصص پریودنتیست ما یک مشاوره با دندانپزشک خود در اصفهان رزرو نکنید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید، ما خوشحال می شویم که شما را رزرو کنیم و بیشتر توضیح دهیم.


پیشنهاد می‌کنم مقاله ایمپلنت در اصفهان را مطالعه فرمایید

کاهش خط لثه قبل از درمان ارتودنسی

بافت لثه را می‌توان به روش‌های مختلفی اضافه کرد، گاهی اوقات تحلیل لثه با تنظیم سطح فعلی بافت لثه قابل اصلاح است. رایج ترین روش درمانی پیوند بافت نرم است. این زمانی است که یک قطعه نازک از بافت لثه به آرامی از سقف دهان برداشته می شود یا به آرامی از نواحی مجاور منتقل می شود تا یک نوار پایدار از لثه قوی در اطراف دندان ایجاد شود.