بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان یکی از شاخه های تخصصی دندانپزشکی است که به مراقبت، پیشگیری و درمان مشکلات دهان و دندان در کودکان و نوجوانان می پردازد. مهم ترین چیزی که سلامت دهان و دندان را تضمین می کند، مراجعه منظم به دندانپزشک کودکان خوب از دوران کودکی است.

برای جلوگیری از هر نوع مشکل احتمالی در آینده باید از کودکی به مطب دندانپزشکی کودکان مراجعه کنیم. در این مقاله شما را با دندانپزشکی کودکان آشنا می‌کنیم و اهمیت آن را بررسی می کنیم. علاوه بر این، تمامی مراحل و خدمات ارائه شده توسط بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

دندانپزشکی کودکان در اصفهان چیست؟

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان شاخه ای از دندانپزشکی است که با تاکید بر پیشگیری و درمان کودکان از بدو تولد تا بزرگسالی و به ویژه برای افراد با نیازهای خاص به ارائه مراقبت های بهداشتی و درمانی می پردازد. اقدامات انجام شده در این زمینه توسط متخصص اطفال شامل موارد زیر است:

  • رشد دندان کودک یا نوجوان را بررسی کنید
  • مسائل جسمی مرتبط با ناتوانی های پزشکی و رفتاری را بررسی کنید
  • پیشگیری از آسیب های خاص
  • حمایت رفتاری برای کودکان و نوجوانان

به چه کسی بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان می گویند؟

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان متخصصی است که مشکلات فک و دهان کودکان را از دوران نوزادی تا نوجوانی ارزیابی، تشخیص و درمان می کند. متخصص دندانپزشکی اطفال توانایی رسیدگی به مسائل مراجعین با نیازهای خاص (کودکان با شرایط خاص مانند سندرم داون و غیره) را دارد. در واقع بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان متخصصی است که تمام مسائل مربوط به سلامت کودک را مدیریت می کند با این تفاوت که این متخصص دندانپزشکی تمام مشکلات مربوط به سلامت دهان و دندان کودکان را نیز مدیریت می کند. هر دندانپزشک اطفال پس از گذراندن دوره عمومی دندانپزشکی بین 2 تا 3 سال را در یک دوره تخصصی که شامل روانشناسی کودک می شود سپری می کند. دندانپزشکی عمومی گاهی اوقات به عنوان دندانپزشکی "خانوادگی" شناخته می شود، به خصوص زمانی که دندانپزشکان بیماران را در هر سنی ببینند. اکثر دندانپزشکان عمومی در زیر شاخه ها و شاخه های تخصصی دندانپزشکی تخصص خاصی ندارند. شما می توانید دندانپزشک عمومی را یک پزشک عمومی بدانید که متخصص نیست و فقط مشکلات عمومی را تشخیص کرده و با دارو درمان می کند. دندانپزشکان عمومی صلاحیت انجام اکثر اقدامات دندانپزشکی مانند پرکردن دندان، دندانپزشکی زیبایی و سایر خدمات دندانپزشکی را دارند، اما فاقد تخصص، دانش و تجربه متخصصان هستند. کودکان نسبت به بزرگسالان به خدمات دندانپزشکی متفاوتی احتیاج دارند. علاوه بر این، آنها ممکن است نیازهای رفتاری و دندانی بسیار خاصی داشته باشند که مختص کودکان و جوانان است. بر این اساس و برای پیشگیری، درمان و رفع مشکلات خاص کودکان در حوزه دندانپزشکی، تخصصی به نام دندانپزشکی کودکان در اصفهان ایجاد شده است که تمامی نیازهای دندانپزشکی کودکان را به طور کامل برآورده می کند.

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان

چرا دندانپزشکی کودکان در اصفهان اینقدر مهم است؟

به طور کلی مراقبت های اولیه و پیشگیرانه از دهان و دندان کودکان بسیار اهمیت دارد. نحوه رشد، ترمیم و افتادن دندان های شیری مستقیماً بر روند جوانه زدن و رویش دندان های دائمی کودک شما تأثیر می گذارد. در صورت بروز مشکل در دندان های شیری، کودک در آینده با مشکلات دندانی گسترده تری مواجه خواهد شد که رفع آن نیازمند صرف زمان و هزینه زیادی است. کودک در همان ابتدا بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان برده شود تا تمامی مشکلات موجود و آینده توسط او تشخیص داده و درمان شود. مراقبت های ارائه شده در بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان می تواند به رشد طبیعی فک، دندان های سالم و توانایی جویدن کمک کند. با بیرون آمدن بیشتر و بیشتر دندان های دائمی از لثه، مراقبت از دندان به همان اندازه مهم و ضروری می شود.

تخصص دندانپزشک کودکان و رویش دندان

دندان های شیری بین 6 تا 24 ماهگی شروع به رشد می کنند، سپس دندان های پایین و میانی شروع به رشد می کنند. در 6 سالگی دندان های شیری می ریزند و جای خود را به دندان های دائمی می دهند که قرار است تا پایان عمر کودک را همراهی کنند. روند رویش دندان های دائمی معمولاً در حدود 12 سالگی کامل می شود. بنابراین بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان تمامی نیازهای دهان و دندان کودکان تا سن 12 سالگی را به طور کامل برطرف می کند.

بهترین سن برای مراجعه به دندانپزشک کودکان

در صورت بروز مشکل در دهان و دندان کودک، بهتر است از ۴ سالگی کودک را برای اولین بار نزد بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان ببرید. در 6 سالگی برای ارزیابی الگوی صحیح رشد صورت و گاز گرفتن کودک و روند رویش اولین دندان های دائمی باید به دندانپزشک مراجعه کرد. بنابراین، بسته به وضعیت سلامت و رشد دهان کودک، باید هر 6 ماه یا سالی یک بار به دندانپزشک مراجعه کرد. از زمانی که اولین دندان های دائمی در سن 6 سالگی شروع به رویش می کنند، کودک را نیز باید به طور مرتب به کلینیک بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان برد تا ارتودنسی پیشگیرانه در همان سن شروع شود. با توجه به شکل اولین دندان های دائمی و اینکه ممکن است فضای نسبتا زیادی بین آنها وجود داشته باشد، در صورت عدم مراجعه منظم به دندانپزشک اطفال، احتمال ایجاد پلاک در این فضاها وجود دارد. اگر درمان نشود، می تواند منجر به بسیاری از مشکلات لثه مانند عفونت و التهاب شود. بنابراین از اولین لحظه رویش دندان های دائمی حتما کودک خود را به چنین کلینیک هایی ببرید.

خدمات دندانپزشکی کودکان چیست؟

بهترین دکتردندانپزشکی کودکان در اصفهان خدمات زیر را برای شما عزیزان ارائه می دهند. البته توجه داشته باشید که این دندانپزشکان دارای وظایف زیادی هستند که تنها به مهمترین خدمات ارائه شده توسط آنها اشاره می کنیم:

  • معاینات کامل و منظم شفاهی برای نوزادان، کودکان و مادرانشان
  • کمک به حفظ و ارتقای سلامت دهان و دندان کودکان
  • انجام کلیه مراقبت های پیشگیرانه از جمله نظافت و شستشوی تخصصی دندان های کودکان، معرفی انواع محصولات مناسب برای دندان های کودکان، توصیه های تغذیه ای برای حفظ سلامت دهان و دندان آنها.
  • مشاوره در مورد عادات دهانی کودکان (مثلاً توصیه به والدین در مورد استفاده از پستانک و عوارض مکیدن انگشت نوزاد)
  • ارزیابی و درمان زودهنگام برای صاف کردن دندان ها و اصلاح بد بایت (ارتودنسی کودکان)
  • ترمیم پوسیدگی دندان
  • تشخیص بیماری های دهان و دندان ناشی از سایر بیماری ها مانند دیابت، نقایص مادرزادی قلب، آسم، تب یونجه و اختلال نقص توجه و بیش فعالی.
  • مدیریت مشکلات و بیماری های لثه، از جمله زخم، مخاط و بیماری پریودنتال در کودکان
  • درمان آسیب های دندانی (به عنوان مثال، دندان های شکسته، جابجا شده یا دستکاری شده)

هزینه و قیمت خدمات مربوط به مراقبت از دندان کودکان عموماً کمتر از دندانپزشکی بزرگسالان است زیرا اغلب جنبه پیشگیرانه و پیشگیرانه دارند.

برخی از مهم ترین روش ها و خدمات بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان به اختصار توضیح داده می‌شود:

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان

آموزش والدین

پس از رویش دندان های دائمی، والدین نیز در کنار دندانپزشکان نقش برجسته ای دارند. بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان در تماس کامل با والدین است و در مورد نحوه مراقبت، نگهداری و مدیریت مشکلات کودکان به والدین مشاوره و راهنمایی می دهد. این آموزش ها شامل:

  • مدیریت دندان های شیری
  • روش صحیح مسواک زدن (3 بار در روز با رعایت نکات ایمنی)
  • مدیریت رویش دندان های دائمی و نحوه مراقبت از کودکان در این سن
  • نحوه استفاده از دهانشویه ها
  • چگونه درد دندان را مدیریت کنیم
  • مدیریت عادات دهانی مضر کودکان
  • رژیم و نوع غذایی که کودک می خورد را کنترل کنید.
  • نحوه برخورد با شکستگی دندان

اصلاح عادات مضر کودکان یکی از وظایف دندانپزشک اطفال است

برخی از مهم ترین عادات مضری که می توانند به سلامت دندان های کودک آسیب برسانند و در آینده به درمان های شدید ارتودنسی نیاز داشته باشند عبارتند از:

  • مکیدن بیش از حد پستانک: از سن 2 تا 2.5 سالگی باید پستانک کودک را بردارید. اگر فرد مورد علاقه شما بیش از حد از پستانک استفاده می کند، باید حتما ازبهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان کمک بگیرید. زیرا می تواند در آینده باعث ناهنجاری و جابجایی دندان ها و فک ها شود.
  • مکیدن انگشت دست: این عادت نامناسب را باید هر چه زودتر ترک کرد زیرا علاوه بر مشکلات دندان و فک، مشکلات جدی رشد صورت را نیز به دنبال دارد.
  • تنفس دهانی: اگر متوجه شدید که کودکتان از طریق دهان نفس می کشد، به متخصص اطفال و دندانپزشک اطفال خود مراجعه کنید.

فلوراید تراپی موضعی

از فلوراید برای پیشگیری یا درمان پوسیدگی یا پوسیدگی دندان استفاده می کنند. فلوراید به تقویت مینای دندان کمک می کند و مهم ترین قدمی که بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان می تواند برای محافظت از دندان ها در برابر پوسیدگی انجام دهد فلورایدتراپی است.

شیار زدن دندان ها با استفاده از سیلانت دندان

سطوح جویدنی دندان‌های آسیاب در کودکان دارای شیارهایی است که غذا در آن گیر می‌کند. به دلیل داشتن تعداد زیادی از شیارها دندان، مسواک زدن به تنهایی نمی‌تواند آنها را تمیز کند. بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان این سوراخ ها را با استفاده از سیلانت های دندانپزشکی برای کاهش خطر پوسیدگی دندان و جلوگیری از آسیب به مینای دندان پر می کنند.

بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان اصفهان

درمان کانال ریشه

درست مانند بزرگسالان، کودکان نیز گاهی نیاز به درمان ریشه دارند. این درمان به ما کمک می کند تا از آسیب به ریشه دندان ها دائمی جلوگیری کنیم.

باندینگ دندان

آسیب ها و شکستگی های جزئی دندان های جلویی از شایع ترین موارد در کودکان است. بهتری دکتردندانپزشکی کودکان در اصفهان می تواند این آسیب را با استفاده از مواد خاصی به نام باندینگ ترمیم و برطرف کند. جنس این مواد همرنگ دندان ها است. مواد باندینگ دندان قوی هستند و با رشد کودک بادوام می مانند.

آیا ارجاع زودهنگام به دندانپزشک اطفال در درمان مشکلات تراز دندان موثر است؟

مشکلات ارتودنسی در اکثر موارد و در اکثر بیماران ناشی از مشکلات ژنتیکی است. جدای از این، برخی از عادات نامناسب دوران کودکی می تواند منجر به تغییر جهت و یا حتی رشد اشتباه دندان های دائمی شود. بنابراین ریشه اکثر مشکلات ارتودنسی دندان را باید در دوران کودکی جستجو کرد. شما به عنوان والدین کودکان موظف هستید که مشکلات ارتودنسی فرزند دلبند خود را از سنین پایین به کلینیک ها یا مطب های دندانپزشکی کودکان در اصفهان و یا مستقیماً نزد متخصص ارتودنسی بیاورید.

پیشنهاد می‌کنم مقاله ایمپلنت در اصفهان را مطالعه فرمایید

خدمات پیشگیرانه دندانپزشک اطفال

گفتیم که بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان بر پیشگیری از طریق آموزش والدین و کودکان تمرکز می کنند. برای این منظور، خدمات پیشگیرانه زیر توسط دندانپزشک کودکان ارائه می شود:

  • تمیز کردن تخصصی دندان های شما با سفید کردن و...
  • درمان های مختلف حاوی فلوراید را ارائه دهید
  • برنامه ریزی ارتودنسی اولیه (ارتودنسی پیشگیرانه کودکان)
  • تشخیص زودهنگام پوسیدگی دندان

دندانپزشک متخصص سعی می کند تمامی ابزارهای آموزشی، پیشگیرانه و درمانی را در اختیار کودکان و والدین آنها قرار دهد تا کودکان در آینده دچار مشکلات دندانی نشوند. زیرا هزینه های دندانپزشکی بزرگسالان به اندازه هزینه دندان درآوردن کودک ارزان نخواهد بود.

آیا به دنبال کلینیک دندانپزشکی کودکان هستید؟

همانطور که می بینید، مراقبت خوب از دندان برای شادی و سلامت کلی کودک ضروری است. به همین دلیل است که ما در کلینیک دندانپزشکی نوتاش هر کاری انجام می دهیم تا دندان های کودک دلبند شما در زمان رشد سالم و در بهترین شرایط ایده آل باشد. مهم نیست فرزند شما در چه سنی باشد، ما می توانیم بهترین خدمات دندانپزشکی کودکان را ارائه دهیم. ما به عنوان بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان، بر ارائه راه حل های جامع دندانپزشکی تمرکز می کنیم. تیم ما با حداکثر قدرت و دلسوزی از لثه ها و دندان های کودک شما مراقبت می کند و تا زمانی که در مطب ما هستند بهترین محیط ممکن را برای او فراهم می کنیم پس در انتخاب کلینیک نوتاش که بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان را دارد تردید نکنید.