لیزر دندان در اصفهان روشی دقیق و موثر برای انجام بسیاری از درمان های دندانپزشکی است. دندانپزشک می تواند با استفاده از لیزری که بر روی ناحیه آسیب دیده بدون آسیب رساندن مشکل را درمان کند. با ادامه گسترش کاربردهای لیزر دندانپزشکی، دندانپزشکان بیشتری به دنبال استفاده از این فناوری برای ارائه درمان دقیقی هستند که درد و زمان بهبودی را به حداقل می رساند. در ادامه بیشتر در مورد لیزر و کاربرد آن در درمان دندان صحبت خواهیم کرد.

انواع لیزر دندان در اصفهان

سازمان غذا و داروی ایالات متحده  (FDA)استفاده از لیزرهای بافت سخت و نرم را برای درمان دندان در کودکان و بزرگسالان تایید کرده است. از آنجایی که لیزر دندان در اصفهان دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند، برای انجام اقدامات دندانپزشکی خاص مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین لیزرهای دندانی به دو دسته تقسیم می شوند:

لیزر بافت سخت

لیزرهای بافت سخت دارای طول موج هایی هستند که به شدت توسط هیدروکسی آپاتیت (نمک کلسیم فسفات موجود در استخوان ها و دندان ها) و آب جذب می شود و در برش ساختار دندان موثرتر است. لیزرهای بافت سخت شامل اربیوم YAG و اربیوم بروم YSGG هستند. استفاده اولیه از لیزرهای بافت سخت برای برش بسیار دقیق استخوان و دندان است. لیزرهای بافت سخت اغلب برای آماده‌سازی یا شکل دادن به دندان‌ها برای باندینگ کامپوزیت، برداشتن مقادیر و ترمیم برخی از دندان‌های پر شده استفاده می‌شوند.

پیشنهاد می‌کنم مقاله بهترین دکتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان را مطالعه فرمایید

لیزر بافت نرم

لیزرهای بافت نرم دارای طول موج هایی هستند که توسط آب و هموگلوبین (پروتئین اکسیژن دار در گلبول های قرمز خون) بسیار قابل جذب هستند و برای مدیریت بافت نرم موثر هستند. لیزرهای بافت نرم به طور کلی شامل لیزرهای نئودیمیم و لیزرهای دایود هستند که می‌توانند در درمان‌های پریودنتال استفاده شوند و توانایی کشتن باکتری‌ها و رشد مجدد بافت را دارند. لیزر دی اکسید کربن آسیب بافت اطراف ناحیه مورد نظر را کاهش می دهد و نسبت به روش فیبر نوری باعث بهبود سریعتر بافت می شود. لیزرهای بافت نرم، بدون آسیب رساندن به عروق خونی و اعصاب به بافت نرم نفوذ می‌کنند. بسیاری از افراد پس از استفاده از لیزر دندان در اصفهان تقریباً هیچ درد پس از عمل را تجربه نمی کنند. علاوه بر این، لیزرهای بافت نرم به بافت ها اجازه می دهد تا سریعتر بهبود یابند. به همین دلیل است که بسیاری از درمان های زیبایی از لیزر بافت نرم برای شکافتن لثه استفاده می کنند. برخی از فناوری‌های لیزر دندان به اصفهان به گونه‌ای توسعه یافته‌اند که می‌توان از آنها برای تولید انرژی لیزر برای بسته به نیاز بیمار استفاده کرد.

پوسیدگی و تشخیص جرم

استفاده از لیزر دندان در اصفهان یکی از روش های تشخیص سریع پوسیدگی و پلاک دندانی است. به این ترتیب که با تابش پرتو لیزر و ضربه زدن به بافت، انعکاس حاصل توسط دستگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد که برای تشخیص پوسیدگی یا توده دندانی به ویژه برای دندانپزشک زیبایی مناسب است. میزان طول موج بازتابی از بافت سالم و ناسالم متفاوت است و همین تفاوت منشأ تشخیص مشکلات دهانی است. دستگاه های پیشرفته امروزی حجم و میزان دقیق پوسیدگی را در مناطق مختلف نشان می دهند.

سفید کردن دندان با لیزر

لیزر در سفید کردن دندان ها بسیار موثر است که در سال های اخیر بسیار محبوب شده است. لیزر برای سفید کردن دندان استفاده می شود که سرعت عمل را افزایش می دهد. برای لیزر دندان در اصفهان برای فعال کردن ژل سفید کننده، که زمان افزایش دمای ژل را کاهش می دهد. در این روش عموما از سفید کننده های حاوی رنگدانه برای افزایش جذب انرژی لیزر استفاده می شود. اغلب پس از سفید کردن معمولی، حساسیت دندان و گاهی ترک های کوچک و آسیب به مینای دندان از عوارض آن است که استفاده از لیزر احتمال بروز این عوارض را کاهش داده است.

لیزر دندان و پوسیدگی و آماده سازی حفره

استفاده از لیزر برای حفر حفره ها نیز برای از بین بردن پوسیدگی دندان مفید است. با استفاده از لیزر دندان در اصفهان برای از بین بردن فرزهای دندانی، صدای ناخوشایند آنها درمان دندان را لذت بخش تر می کرد.

جراحی لثه با لیزر

لثه های سالم باعث می شود فرد دندان های محکمی داشته باشد. ریشه بیماری لثه باکتری است. لثه های قوی عمر دندان ها را افزایش می دهد. جرم گیری نقش مهمی در کاهش باکتری های مضر لثه دارد. با استفاده از جراحی لثه می توان بافت لثه عفونی را برداشته و طول عمر دندان ها را افزایش داد. لیزر دندان در اصفهان اربیوم برای جراحی لثه برای حذف عوامل محرک از بافت گرانولاسیون یا سطح ریشه و برای جراحی افزایش طول تاج برای اصلاح بافت نرم و استخوان آلوئول استفاده می شود. در روش جراحی قدیمی از چاقوی بزرگ برای جراحی برداشتن بافت لثه استفاده می شد که باعث آسیب بیش از حد به بافت های مجاور می شد. با لیزر دندان حداقل سطح لثه تحت عمل جراحی قرار گرفته است که باعث ناراحتی و درد کمتری برای بیمار می شود. روش قدیمی جراحی لثه دردناک بود و به داروهای مسکن زیاد و درمان طولانی نیاز داشت. لیزر دندان در اصفهان باعث ناراحتی کمتری برای بیمار می شود. حتی با لیزر هم نیازی به استفاده از مسکن برای بیمار نیست. جراحی لثه با برس قدیمی امکان عقب نشینی خط لثه را ایجاد می کرد که ظاهری نامناسب برای لثه های بیمار ایجاد می کرد. لیزر دندان نیازی به برش بافت لثه ندارد بنابراین امکان عقب نشینی لثه با لیزر دندان وجود ندارد. دوره بهبودی لثه با لیزر دندان بسیار کوتاهتر از گذشته است.

لیزر و نقش آن در ارتودنسی

با توجه به نیاز به اتصال قطعات در ارتودنسی، لحیم کاری و همچنین نیاز به حرارت زیاد، می توان از لیزر برای این منظور استفاده کرد. لیزر دندان در اصفهان برای برش مفاصل ارتودنسی استفاده می شود.

استفاده از لیزر در کاشت ایمپلنت دندان

با شکافتن بافت لثه، ایجاد تغییراتی در استخوان فک در حین کاشت ایمپلنت لیزری مفید است. به دلیل دقت بالای لیزر و کاهش وسعت تخریبی لیزر، بافت کمتری در اثر جراحی ایمپلنت آسیب می بیند. آسیب کمتر به معنای خونریزی کمتر، خطر کمتر عفونت دندان است. با استفاده از لیزر دندان در اصفهان برای جراحی ایمپلنت، زمان بهبودی کاهش یافته و میزان موفقیت کاشت نیز افزایش می یابد.

درمان حساسیت دندان

لثه های آسیب دیده و دندان های پوسیده باعث ساییدگی ها و از عوامل حساسیت دندان هستند. که از انواع لیزر دندان در اصفهان برای درمان حساسیت دندان استفاده می شود. در واقع با استفاده از لیزر شاهد درمان صد در صدی خواهیم بود. با تابش لیزر بر روی سلول های حساس، حساسیت دندان به سرعت از بین می رود.

عصب کشی با لیزر

لیزر عصب کشی دارای خاصیت ضد التهابی است زیرا قابلیت استریل شدن دارد و همچنین با تمیز کردن و برداشتن لایه باقیمانده و همچنین کاهش خطر عفونت حاصل می شود. هیپوکلریت سدیم برای ضد عفونی کانال عصبی استفاده می شود و در برخی موارد این ماده ضد عفونی کننده به اندازه کافی به کانال دندان نفوذ نمی کند. با استفاده از لیزر دندان در اصفهان می توان محدودیت نفوذ آنتی سپتیک را برطرف کرد زیرا لیزر توانایی نفوذ به بافت دندان را دارد. لیزر دندان دارای خواص ضد باکتریایی است.

جراحی های لیزر و داخل دهان

با توجه به دقت بالای برش لیزر برای جراحی های داخل دهانی، استفاده از آن برای این منظور باعث حداقل تخریب بافت و درد بعد از عمل می شود. از لیزر برای ضایعات خوش خیم و بدخیم نیز استفاده می شود.

لیزر و دندان قروچه

برش مینا و عاج دندان با لیزر دندان در اصفهان یکی از کاربردهای لیزر است. لیزر اربیوم یکی از پرکاربردترین لیزرها برای این منظور است. در دندان قروچه با لیزر امکان آسیب رساندن به بافت های اطراف با افزایش حرارت وجود دارد. برای جلوگیری از این امر از اسپری هوا و آب با لیزر اربیوم استفاده می شود. به این ترتیب گرما به صورت کنترل شده به دندان می رسد و احتمال آسیب به بافت های مجاور کاهش می یابد. پیدا کردن. یکی از نکات مهم استفاده از لیزر برای برش، استفاده از لیزر برای برش پوسیدگی است زیرا میزان آب موجود در بافت پوسیدگی بیش از سایر قسمت ها است که امکان حذف انتخابی پوسیدگی را فراهم می کند زیرا با استفاده صحیح از نور لیزر، بافت پوسیدگی ایجاد می شود.

بوی بد دهان را با لیزر از بین ببرید

دلایل زیادی برای بوی بد دهان وجود دارد، از جمله پوسیدگی دندان یا برآمدگی زبان، بیماری لثه و غیره. بوی بد دهان در افراد مبتلا به بیماری لثه یا عفونت شایع است. دندان های پوسیده نیز باعث گیرکردن غذا می شوند که باعث بوی بد می شود. با لیزر دندان در اصفهان می توانید بوی بد دهان را بدون درد یا خونریزی از بین ببرید.

لیزر درمانی

لیزر درمانی به معنای استفاده از لیزر کم توان برای تحریک سلول ها و حذف آنها از حالت التهابی است. درمان لیزر برای کاهش تورم و درد پس از کاشت ایمپلنت دندان، عفونت های دندانی، تسریع استخوان سازی و مهار جریان عصبی و غیره استفاده می شود.

پیشنهاد می‌کنم مقاله ایمپلنت در اصفهان را مطالعه فرمایید

مزایا و معایب لیزر دندان در اصفهان

اگرچه لیزرهای دندانی هرگز جایگزین تجهیزات دندانپزشکی مورد استفاده امروزی نخواهند شد، اما با مطالعات و ابداعات این امکان وجود دارد که لیزر دندان در اصفهان به ابزار رایج دندانپزشکی برای درمان بیماری های دهان تبدیل شود. از طرفی هر یک از روش های لیزری دندانپزشکی دارای مزایا و معایبی است که می تواند بر سلامت دهان و دندان یا روش درمانی تأثیر بگذارد.

مزایای لیزر دندان

• درمان بافت نرم با لیزر دندان نیازی به بخیه ندارد، بنابراین زمان درمان کاهش می یابد.
  • برخی از روش های دندانپزشکی با لیزر نیازی به بیهوشی ندارند.
  • با بستن رگ های لنفاوی در لیزر دندان، تورم و التهاب ناشی از جراحی کاهش می‌یابد.
  • انرژی بالای پرتو نور در لیزر دندان به انعقاد عروق کمک می کند و از خونریزی بیش از حد جلوگیری می کند، بنابراین استفاده از لیزر دندانپزشکی برای بیمارانی که مشکلات لخته شدن خون دارند بسیار مناسب است.
  • از آنجایی که پرتوهای لیزر انرژی بالایی دارند، به ضد عفونی کردن ناحیه آسیب دیده کمک می کنند و عفونت های باکتریایی را به حداقل می رسانند.
  • با لیزر دندان آسیب بافت اطراف ناحیه درمان به حداقل می رسد.
  • در درمان با لیزر دندان در اصفهان، زخم ها سریع تر بهبود می یابند و بافت ها می توانند بازسازی شوند.

معایب لیزر دندان

اگرچه استفاده از لیزر دندان در اصفهان برای درمان بیماری های دهان با دقت بالایی انجام می شود و کنترل دندانپزشک بر ناحیه آسیب دیده در این روش بسیار زیاد است. اما در صورت عدم دقت ممکن است آسیب جدی به چشم بیمار وارد شود. بنابراین در طول درمانی، پزشک و بیمار باید از عینک مخصوص استفاده کنند. یکی دیگر از معایب استفاده از لیزر دندان، هزینه بالای این روش درمانی است.
  • قیمت بالا
  • از لیزر برای درمان پوسیدگی ریشه و دندان استفاده نکنید
  • برای دندان هایی که قبلا با فلز ترمیم شده اند استفاده نکنید
  • لیزر را نمی توان برای روکش ها و بریج های دندانی استفاده کرد
  • عدم توانایی در استفاده از طول و ارتفاع دندان
  • یک حفره بسیار عمیق را نمی توان با لیزر از بین برد.
  • لیزر نمی تواند شکل کامل و درستی از حفره ایجاد کند به همین دلیل همیشه از فرز دندان برای این منظور استفاده می شود.

خلاصه

لیزر دندان در اصفهان روشی بدون درد برای انجام بسیاری از درمان های دندانپزشکی است که اغلب نیازی به بیهوشی ندارند و می توانند با انرژی پرتو نور از خونریزی بیش از حد جلوگیری کنند. ابزارهای لیزری یک پرتو نازک و متمرکز از انرژی نوری ساطع می کنند که به دندانپزشکان اجازه می دهد تا تعامل لیزر با یک بافت خاص را با محاسبه طول موج نور پیش بینی کنند. برخی از لیزرها برای جراحی بافت نرم مانند لثه و برخی دیگر برای بافت های سخت مانند مینای دندان و استخوان استفاده می شوند.